Meat-Market-1
Meat-Market-2
Meat-Market-3
Meat-Market-4
Meat-Market-5
Meat-Market-6
Meat-Market-7
Meat-Market-8

HP research award series: Meat Market

 
Meat Market wil mensen bewust maken van vlees dat niet is verkregen door conventioneel geslachte dieren. Door van dieren onherkenbare producten te maken, ontnemen we de laag nostalgie die we op hen projecteren. Tegelijkertijd verspillen we vlees van gezonde en consumeerbare dieren omdat we het sociaal onaanvaardbaar achten. Meat Market gaat in op de volgende vragen: ‘Waarom moet een gemiddeld Nederlands diner vlees bevatten?’, ‘Waar komt dit verlangen naar vlees en de overconsumptie vandaan?’ En ‘Waarom consumeren we gretig varkens en koeien, maar gruwelen we bij het idee van kalfsvlees of paard?
 

Meat Market © 2017
at.wdka.nl/hpresearchawards
Developed by Hybrid Publishing,
Willem de Kooning Academy
Text © Daisy Thijssen
All rights reserved
ISBN 978-94-92479-03-7

Editor: Daisy Thijssen and Renee Turner
Photography: Adobe Stock photography
Coordinator: Kimmy Spreeuwenberg
Editing and translation: Johanna Monk
Web Design and Research: Silvio Lorusso
Print Design: Niels Vrijdag